Blog 11. Eerste paar dagen in Cape Town - Reisverslag uit Gardens, Zuid-Afrika van Jessica Geers - WaarBenJij.nu Blog 11. Eerste paar dagen in Cape Town - Reisverslag uit Gardens, Zuid-Afrika van Jessica Geers - WaarBenJij.nu

Blog 11. Eerste paar dagen in Cape Town

Blijf op de hoogte en volg Jessica

15 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Gardens

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets van mezelf heb laten horen. Maar hier is dan mijn nieuwe blog. De titel verteld eigenlijk al weer deze blog over gaat, namelijk mijn eerste dagen in Cape Town.

Zoals ik verteld heb in de vorige blog ben ik met de jongens mee gereden van uit Hermanus naar Cape Town. Als eerste ging ik naar een hostel weer ik heb afgesproken met de meiden uit Israël. Ik heb met de meiden vier dagen opgetrokken. Daarna gingen de meiden terug naar huis.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst aan Cape Town moest wennen. Maar ik kan zeggen dat ik me plek helemaal gevonden heb in de stad. Ik heb mijn hele trip hier naar uitgekeken en dan is het zover. Ik kijk nog steeds mijn ogen uit. Hier is zo veel te doen en te zien. Echt ongelofelijk. Ik merk nu echt dat ik in een grote stad ben.

Overal zie je grote gebouwen met als achtergond de oceaan of the Table Mountain. Er staan hier dagelijks files en mensen rijden hier als gekken hahah. Ook zijn de prijzen hier dubbel zo hoog als in de andere steden van Zuid-Afrika.

Ik zal jullie kort vertellen wat voor activiteiten ik heb gedaan. Natuurlijk heb ik al meerdere keren gewinkelde in the Victoria mall. Dit is een grote winkelcentrum. In de mall heb ik de beste sushi ever gegeten. Het was werkelijk hemels.

Vlakbij the Victoria mall zit een food hall. Hier heb ik heerlijk een keertje uitgebreid geluncht. Je kan dit vergelijken met de markthal in Rotterdam. Er zijn diverse gerechten die je kan proeven. Dit heb ik buiten in het zonnetje gedaan.

Natuurlijk heb ik dit keer weer paar activiteiten gedaan met dieren haha. Ik heb gewonnen met zeehonden. Dit was heel erg koud maar zeker leuk. Het is zo fascinerend om te zien hoe snel deze dieren zijn. Hun ogen worden zo groot als ze onderwater zijn. Sommige mensen vonden het wat minder leuk want ze waren beetje zee ziek geworden hahah. Er kunnen hier soms hoge golven zijn en koud zijn haha.

Ik heb ook eindelijk gedoken met haaien. Dit stond er hoog op mijn bucketlist. Het was een ervaring niet normaal. Ik kreeg als eerste een ontbijt daarna zijn we met een boot de zee opgegaan. Dit was een erg schommel ritje hahah. Toen we aangekomen waren bij de plek voelde je nog meer de boot schommelen. Dit was soms best heftig hahah. Soms dacht ik oké hij gaat nu echt omslaan en er zwemmen haaien om de boot hahah. Ik heb twee keer in de kooi gezeten. Het is zo apart gevoel om zo dichtbij een wild dier te zijn. Als er een haai richting de kooi zwom riepen de begeleiders dat we onder water moesten duiken. Natuurlijk moest ik mijn handen en voeten binnen boort houden. Al was dit soms wel lastig want de kooi schommelde met de boot mee hahah. Het was zo spannend haha. Op de boot zag je pas echt goed hoe groot de haaien waren. Op de terug weg waren wederom veel mensen boot ziek. Helaas had ik drie mensen op een rij voor me die aan het overgeven waren. Daar ging mijn mooie uitzicht haha. Terug aan land krijgen we een uitgebreide lunch. Ik heb de rest van de avond het gevoeld gehad dat ik op een boot zat hahah.

Verder heb ik hier the lion mountain beklommen. Dit heb ik samen met de studenten gedaan die ik heb leren kennen in Mosselbay. Jeetje wat was dit een beklimming. Maar het uitzicht wauw!! Je kon heel Cape Town zien vanuit verschillende plekken. De Afrikaanse student lachte me uit omdat hij me langzaam vond. Hallo in Nederland hebben we geen bergen haha. Wat was dit een work out hahah.

Ik heb Cape Town ook vanuit de lucht mogen bezichtigen. Ik heb namelijk paraglide. Super leuke ervaring. Je ren paar meter en dan zweef je gewoon voor 15 min in de lucht haha. Zo gaaf en op het einde zweefde ik over de oceaan. Mijn instructeur vond het leuk om een paar bochten te maken hahah. Super gaaf.

Stellenbosch is een plaatsje naast Cape Town wat bekend staat om zijn wijn. Ik heb samen met de meiden en een jongen een wijn taste gedaan in Stellenbosch. We werden om half negen opgehaald en half zeven waren we terug in het hostel. In de tussen tijd hadden we vijf wijnfarms bezocht. Bij elke farm kregen we ongeveer 5 verschillende wijnen die we dronken. Bij de eerste farm begonnen we met champagne. We sloten bij de laatste plaats af met een port. Bij de wijn kregen we uitleg hoe ze werden gemaakt. Tevens werd er diverse kaas, chocolade en lunch geserveerd. Het was een zeer geslaagd dagje met de volgende dag het gevolg dat ik erg brak was. Yeal en ik vonden namelijk een leuk plan om in het hoste nog na te borrelen haha.

De wijn taste was zo goed bevallen dat ik dit later de week nog een wijn tasting heb gedaan met twee Duitse meisjes en itske ( Nederlandse meisje). Dit keer zijn we zelf gereden naar een wijnfarm in Cape Town. Hier hebben we een kaas en worst plankje bij besteld. Het was wederom genieten. In het zonnetje met een geweldig uitzicht onder een genot van wijn en eten.

Tijdens mijn eerste dagen in Cape Town heb ik verbleven in diverse hostels. Bij een hostel heb ik heerlijk genoten van het zwembad en het zonnetje.

Cape Town kan je goed leren kennen via een hop on hop off bus. Dit is een dubbeldekker waar je met een ticket in kan stappen en op diverse plekken kan uitstappen. Ik heb dit een dag gedaan samen met een Duitse meisje die ik heb leren kennen hier in Kaapstad. We hebben diverse stops gemaakt waaronder Camps Bay ( een van de mooiste stranden in Zuid-Afrika) en Gardens (een grote tuin waar je diverse planten en bomen kan zien).

Verder heb ik een dag Tour gedaan wederom met het Duitse meisje. Tijdens deze Tour zijn we naar populaire bezienswaardigheden gegaan van Cape Town. We zijn naar Harbour Bay gegaan waar een markt was. Daarna zijn we naar Cape of Hope gegaan. Hier heb ik gefietst haha. Ik merk dat ik het sporten hier was mis dus als ik dan een activiteit doe zoals fietsen wordt ik erg blij. Al was het erg koud toen haha. Verder zijn we deze dag naar Cape Point gegaan. Dit is het meest zuidelijk punt van Zuid Afrika. We sloten de trip af met het bezichtigen van de pinguïns op het strand. I know pinguïns op het strand? Ja dat is normaal hier in Afrika hahah.

Als je in Cape Town ben moet je het Robben eiland bezochten. Dit is een eiland waar onder andere milson mondela gevangen heeft gezeten. Het was erg indrukwekkend om te zien.

Elke zaterdag vind the old biscuit meal markt plaats. Dit is een markt waar vooral eten en drinken centraal staat. Het vind plaats van 9.00 tot 15.00. Hier ben ik met een groep naar toe gegaan. We hebben heerlijk gegeten en wijn gedronken.

Verder heb ik veel geborreld en gegeten tijdens mijn verblijf de eerste dagen in de stad. Ik ben een keertje goed wezen stappen in de stad. Verder heb ik leuke avonden in de hostel waar we feesten, spelletjes spelen, kletsen, nieuwe mensen leren kennen en vooral genieten.

Helaas is mijn laatste week al ingegaan van mijn trip. Maar niet getreurd ik ga van deze dagen genieten.

Voor nu dikke kus uit Cape Town









  • 15 Oktober 2016 - 16:30

    Jacq:

    Prachtige verhalen. En jij bent niet bang uitgevallen voor een meisje van de Spinolaberg

  • 15 Oktober 2016 - 18:15

    Rian Geers:

    Hoi meisje
    Weer een heel leuk blog.geniet nog van je laatste dagen .tot volgende week kus ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Lieve mensen, Binnenkort start mijn backpackers avontuur naar Zuid-Afrika. Om jullie op de hoogte te houden (en jaloers te maken) gedurende mijn reis ga ik voor jullie een blog bij houden. Alvast een hoop lees plezier! Dikke kus Jessica

Actief sinds 30 Aug. 2016
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 8617

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 21 Oktober 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: