Blog 3. The big five - Reisverslag uit Dubē, Ethiopië van Jessica Geers - WaarBenJij.nu Blog 3. The big five - Reisverslag uit Dubē, Ethiopië van Jessica Geers - WaarBenJij.nu

Blog 3. The big five

Blijf op de hoogte en volg Jessica

15 September 2016 | Ethiopië, Dubē

Hallo iedereen,

Ik ben nu paar dagen onderweg in Afrika en ik heb afgelopen dagen een safari trip gehad zoals ik vertelde in me vorige blog. Ik heb echt genoten van de trip en me ogen uitgekeken.

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen omdat ik zoveel gezien en beleefd heb. Maar ik zal een paar hoogte punten uitpikken per dag.

De eerste dag zijn we richting de truck richting het eerste slaapverblijf gegaan. Ondertussen zijn we op verschillende plekken gestopt. Aan het begin van het park hadden al een paar dieren gespot onderweg naar ons verblijf. Toen we aankwamen bij de bestemming keek ik me ogen uit. Wat was het uitzicht mooi. Ik sliep in een eigen tent met een eigen badkamer. Echt in zo tent met dat uitzicht wil ik wel vaker kamperen haha.

Tijdens de eerste nacht werd ik avonds wakker door voetstappen rond mijn tent. Ik geef eerlijk toe dat ik in begin schok. Achteraf bleek het olifanten geweest te zijn die rond de tenten liepen.

De tweede dag zijn we ochtends drie uur door de wildernis gaan wandelen. Op zoek naar de small big five en hebben uitleg gekregen over de planten, poep en de omgeving. Ik heb zelfs stukjes plant geproefd haha. Toen we terug kwamen zaten er aapjes rond onze tent. Deze zijn de res van de dag gebleven haha. Toen ik gevent moment de deur van me tent open deed zat zelfs een aap voor me deur haha. De reisleider Lenny gaf ons instructies on geen spullen in de badkamer te laten staan. Want de apen zouden het zo jatten want er zat een open dak in de badkamer. Ze jatten zelf fruit uit de keuken hahah. Echt brutalen dieren waren het. Verder heb ik de tweede dag gezwommen en een late night safari gehad in een jeep. Dit was erg leuk. We kwamen zo dichtbij de dieren en zagen er wederom er veel. We hebben zelfs wat gedronken en gegeten in de wildernis terwijl paar meter verderop een dier lag te relaxen al was die waarschijnlijk gewond.

De afgelopen twee dagen hebben we de dagen afgesloten bij het kampvuur en samen laat gegeten.

De derde dag was een reisdag richting het tweede kamp die naast het kruger park lag. Richting het park zijn we onder ander gestopt bij Blyde canqon (uit zicht op drie gebergte), Potholes (een water val) En wafels gegeten in het dropje Graskop

Wederom was de slaapplek gezellig maar totaal anders dan in het vorige kamp. Dit was een grote houten huis waar ik wederom een eigenkamer had. Wel deelde ik een badkamer met een leuk en aardig Nederlandse stel.

Dag vier was het eindelijk daar op naar het kruger park. We waren om zes uur in het park wat betekende om vijf uur aan het ontbijt. We hebben de hele dag in het park rondgereden. We hebben de big five meerdere keren gezien. Het was zo mooi maar ik moet wel bekennen dat ik kruger park meer een attractie voelde dan het andere park. In het kruger park lag er een weg aangelegd. We mochten niet of de road rijden en zo ging de regels maar verder. Wel was het natuur mooier omdat hier wel nog water door de rivieren stroomde. In het ander park was het erg droog door de warme winter en weinig regen in Afrika.

De vijfde dag was simpel weg de terug reis richting Johannesburg. Bij aankomst stond mijn taxi gelijk klaar. Ik ben vandaag aangekomen in Soweto waar ik twee dagen verblijf. Over soweto vertel ik in de volgende blog meer over.

Ik moet wel bekennen dat je in Afrika erg goed het verschil ziet tussen arm en rijk. De kinderen hier spelen bijvoorbeeld met een bal buiten of doen touwtjespringen van kleren die aan elkaar geknoopt zijn. In Nederland zitten de kinderen tegenwoordig alleen maar achter de iPad of tv. Een ander voorbeeld is dat je naast een groot huis paar meter verder op een slobben wijk heb waar mensen in een "huis" wonen met niks erin. Dit is erg bizar!!

Zoals jullie horen kijk ik erg me ogen uit en heb ik de afgelopen dagen erg genoten. Ik heb gewoon de big five gezien. Dit dringt langzamerhand tot me door.

Nu ga ik lekker slapen en start morgen weer een dag vol avontuur te wachten. Hieronder zien jullie de plaatsen waar ik afgelopen dagen ben gestopt.

Route Johannesburg naar kruger park
Day 1: Johannesburg
Pretoria
Middelburg
Belfast
Dullstroom (gegeten)
Ohringstad
Hoedspruit
Balule nature res (cabeway elpehant sanctuary) slaapplek

Day3: Hoedspruit
Blyde canqon (drie gebergte)
Potholes (water val)
Echo caves
Graskop (gegeten)
Hazyview

Dikke kus uit Afrika.




  • 16 September 2016 - 08:30

    Jacq:

    Mooie verhalen. Net of wij er zelf bij zijn. Blijven je volgen.
    Groeten
    Jacq & Ina

  • 16 September 2016 - 11:02

    Rian:

    Hoi meisje,
    Mooi verslag en wat heb je al veel gezien.
    Vooral blijven genieten.
    Dikke kus terug .
    Pa en ma



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Lieve mensen, Binnenkort start mijn backpackers avontuur naar Zuid-Afrika. Om jullie op de hoogte te houden (en jaloers te maken) gedurende mijn reis ga ik voor jullie een blog bij houden. Alvast een hoop lees plezier! Dikke kus Jessica

Actief sinds 30 Aug. 2016
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 8631

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 21 Oktober 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: