Blog 2. op naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Montroux, Zuid-Afrika van Jessica Geers - WaarBenJij.nu Blog 2. op naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Montroux, Zuid-Afrika van Jessica Geers - WaarBenJij.nu

Blog 2. op naar Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Jessica

10 September 2016 | Zuid-Afrika, Montroux

Vanmorgen vroeg om half zeven startte mij reis. Nadat ik mijn broer gedag had gezegd was het tijd om samen met mijn ouders naar Schiphol te gaan. Nadat ik mijn backpack had ingecheckt (met maar 13 kilo!! Meeste weten van jullie dat ik normaal gesproken al een koffer meeneem voor een nacht slapen bij iemand) was het tijd om afscheid te nemen van mijn ouders doormiddel van een kus, knuffel, foto en gelach.

Bij de douane was het hectisch en druk. Zo druk dat net na mij de douane eventjes gesloten werd. Toen ik door alle controles heen was heb ik me vermaakt in de grote hal waar ik mensen heb bekeken. Toen was het tijd om te boarden. Echt wat heb ik gelachen om de mensen die denken dat de vliegtuig zonder hun vertrekt. Ze staan gestrest en gehaast in de rij.

Het vliegtuig was groot en van alles voorzien. Dit was de meest comfortabele vlucht die ik ooit heb gehad. Tijdens het inchecken thuis heb ik een plekje aan het raam weten te bemachtigen. Ik zat naast een oud vrouwtje die met der man op vakantie ging. Ze was een beetje zenuwachtig want het was der tweede keer vliegen.

Het vliegtuig had brede stoelen, veel been ruimte en ik had een eigenscherm te me beschikbaar waar ik diverse films en series kon bekijken, muziek kon luisten en mij vlucht kon volgen.

Gedurende mijn reis van elf uur heb ik me geen seconde verveeld. Mijn eerste film heb ik bekeken onder genot van een drankje en nootjes. Daarna was de tweede film aan de buurt. Tijdens de film werd mijn lunch geserveerd. Ik had gekozen voor pasta met een hemelse toetje!! Na het eten was het tijd voor een middag dutje. Ik ging slapen met uitzicht op de zee en werd wakker met een woestijn als uitzicht. Dit vond ik zo bizar en onwerkelijk! Nadat ik genoten had van me dutje heb ik series gekeken, muziek geluisterd en tijdschrift gelezen. Tot mijn verbazing kwamen ze rond 19.00 uur langs met avond eten. Net midden in me serie Hello goodbye hahah. Het avond eten was een stukje pizza met wederom een lekker toetje. Ik was verbaasd dat we avond eten krijgen omdat we gedurende reis drinken en snack aangeboden kregen. Na elke maaltijd kwam het personeel langs met warme doekjes. Waarmee je handen schoon kon maken. Al denk ik persoonlijk dat de rode wijn niet beviel bij de vrouw die het over mijn buurvrouw heen gooide. Daarom heb ik maar voor gekozen om het bij water en fris te houden. Thanks voor de tip mevrouw hahah !!

Zoals jullie horen heb ik een uitstekende vlucht gehad en heb ik me goed vermaakt. Tijdens de vlucht was er soms lichte turbulentie maar die ben ik al lang vergeten.

Ik werd op het vliegveld opgewacht door een aardige Afrikaan die me naar mij hostel breng. Een jongen ging ook toevallig naar het zelfde hostel. Gedurende rit naar mijn hostel heeft hij van alles verteld over Johannesburg. In de hostel aangekomen heb ik al een Deense jongen ontmoet die de zelfde safari gaat beleven als ik.

Morgen ochtend is om 6.00 uur mijn ontbijt waarna ik om 6.30 uur vertrek op safari voor vijf dagen. Gedurende deze periode heb ik geen bereik. Dus mensen geen zorgen haha!!

Ik ga snel slapen het is een lange dag geweest en ik moet morgen weer fris en fruitig zijn hahah.

Ik kruip snel me bed in. Slaap lekker iedereen.

Dikke kus uit Afrika!

  • 10 September 2016 - 23:38

    Annika :

    Fijn te horen dat je goed bent aangekomen en dat je reis voorspoedig is verlopen. Avontuur daar kan starten nu

  • 11 September 2016 - 10:28

    Amanda Van Es:

    Leuk Jessica!! Wat stoer dat je dit doet. Een droom die uit komt hoor ik wel. Geniet er met volle teugen van! Heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Lieve mensen, Binnenkort start mijn backpackers avontuur naar Zuid-Afrika. Om jullie op de hoogte te houden (en jaloers te maken) gedurende mijn reis ga ik voor jullie een blog bij houden. Alvast een hoop lees plezier! Dikke kus Jessica

Actief sinds 30 Aug. 2016
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 8632

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 21 Oktober 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: