Blog 7. Plettenberg Bay - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Jessica Geers - WaarBenJij.nu Blog 7. Plettenberg Bay - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Jessica Geers - WaarBenJij.nu

Blog 7. Plettenberg Bay

Blijf op de hoogte en volg Jessica

29 September 2016 | Zuid-Afrika, Knysna

Haaaai lieve mensen,

Hier ben ik weer met een nieuw blog over mijn trip in Zuid-Afrika. Dit keer heb ik een paar dagen verbleven in Plettenberg. Ik heb hier vooral genoten van het strand. Ik verbleef in het hostel Nothando. Wat er goed was. Je kan er heerlijk relaxen in de hangmatten of in de gezamenlijke woonkamer.

Gelijk toen ik arriveerde leerde ik een lokale jongen en drie andere meiden kennen. Een van de meiden kwam uit New York en de andere twee uit Duitsland. Ik ging samen met een van de Duitse meiden Plettenberg verkennen. We hebben een lange wandeling over het strand en door het stad gemaakt. Daarna hebben we ons klaar gemaakt want we gingen rond 16.00 uur naar een plek in Plettenberg om te borrelen / eten. Dit was een restaurant aan het strand. Hier heb ik wederom met het meisje een wandeling gemaakt. De andere twee gingen liever op het terras zitten. Na de wandeling hebben wij aangeschoven en genoten van de zonsondergang. Voor het eten sloten er nog twee Duitse meiden aan. Dit waren vriendinnen van het meisje waar ik vooral mee optrok. Het was een gezellig avond waar we heerlijk hebben gegeten en lang hebben zitten kletsen.

De volgende dag heb ik heerlijk buiten in het zonnetje ontbeten. Na me ontbijt ben ik naar het strand gegaan waar ik zou gaan zwemmen met zeehonden. Helaas aangekomen op de plek van bestemming werd het gecanceld doordat de golven te gevaarlijk waren. Dit was erg balen vooral toen ik achter kwam dat ook skydive niet door kon gaan gedurende week. Toen heb ik besloten om een heerlijk strand dag van te maken met de meiden. Aan het einde van de dag hebben we een hike gedaan over het robbenberg. Het uitzicht was weer super mooi. Na de wandeling hebben we ons opgefrist en uit eten gegaan. Het was een heerlijk dagje.

De volgende dag vertrokken de meiden erg vroeg naar een andere bestemming. Ik heb die dag gewinkeld en met Axel gewandeld en gegeten. Axel is een jongen die ik in Coffee Bay heb leren kennen. Tijdens de late lunch zagen we twee regenbogen. Dit was zo mooi om te zien.

Mijn laatste ochtend in Plettenberg is aangebroken. Ik ben er vroeg uitgegaan omdat ik iets super gaaf gaat doen!! Ik heb met chita's gelopen. Het leek net of ik mijn grote kat aan het uitlaten was. Het was zo magisch gevoel. Je kon hem soms zelfs aanraken. Toch merkte je dat het soms een wilde dier was. Bijvoorbeeld toen we hem eten gaven. De botten hoorde je gewoon kraken en hij at het helemaal op. Na de wandeling hebben we ontbeten en andere kat achtig soorten gezien. Het was een geweldige ervaring die ik nooit ga vergeten.

Toen was het al weer tijd om verder te gaan reizen. Ik heb Plettenberg ervaren als een soort vakantie plaatsje. Je ziet vele vakantie huizen en vakantiegangers.

Tot de volgende blog lieve mensen dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Lieve mensen, Binnenkort start mijn backpackers avontuur naar Zuid-Afrika. Om jullie op de hoogte te houden (en jaloers te maken) gedurende mijn reis ga ik voor jullie een blog bij houden. Alvast een hoop lees plezier! Dikke kus Jessica

Actief sinds 30 Aug. 2016
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 8624

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 21 Oktober 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: