Blog 9. Mosselbay met leuke activiteiten - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Jessica Geers - WaarBenJij.nu Blog 9. Mosselbay met leuke activiteiten - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Jessica Geers - WaarBenJij.nu

Blog 9. Mosselbay met leuke activiteiten

Blijf op de hoogte en volg Jessica

05 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Hermanus

Dag lieve mensen.

Dit is al weer mijn 9 Blog over mijn trip in Zuid-Afrika. Ik ben nu ongeveer op de helft van mijn trip en het gaat voor mij gevoel erg hard helaas. Ik vermaak me uitstekend hier Hihi.

Ik ga jullie in deze blog vertellen over mijn verblijf in Mosselbay. Over Mosselbay zijn de meningen nog al verdeeld en ik begrijp na mijn verblijf wel waarom. Mosselbay is echt een plaats voor mensen die van watersport, relaxen, gekke, actieve activiteiten houden. Als je van wandelen en de natuur houd. Ben je binnen een dag klaar in Mosselbay. Dat is mijn persoonlijke mening. Ik hou heb erg genoten van mijn verblijf in Mosselbay. Ik heb diverse activiteiten ondernomen.

Ik kwam eind de middag aan in Mosselbay. Ik heb toen een klein rondje gelopen en bij het strand gezeten. Hier heb ik genoten van het uitzicht en van de zonsondergang. Terug gekomen in het hostel heb ik mijn kamer genoten leren kennen voor die nacht. Ik heb samen met hen en Sophie samen drank spelletjes gespeeld en gegeten. Sophie is een Duitse meisje die in het hostel werkt. Het was een goede eerste avond haha.

De mensen die me volgen op social media weten al dat ik sky dive heb gedaan. Het was fantastisch. Het gevoel dat je uit een vliegtuig wordt geduwd met een vrije val van 35 seconde is bizar. Toen we uit het vliegtuig sprongen maakte we paar salto's achter elkaar. Tijdens de vrije val voel je gezicht alle kanten op gaan en er is zoveel lawaai, maar als de parachute open gaat is het binnen 1 seconde stil en geniet je van het mooie uitzicht.

Na het ski dive ben ik samen met Sophie gaan surfen. Het was helaas erg koud maar we zijn toch gegaan. Tijdens het surfen zwom een zeehond naast me. Ik kan zeggen dat ik zeker een nieuwe hobby erbij heb.

Een ander activiteit die ik heb gedaan is een hike. Ochtends vroeg zijn Sophie en ik vertrokken. We hebben tijdens de wandeling ontbeten met waanzinnig uitzicht. Na de wandeling hebben we heerlijk geborreld bij een strand tentje.

Ik wilde heel graag gaan duiken met haaien. De weersvoorspelling zag er goed uit. Dit beloofde wat moois. De ochtend was aangebroken en ik was iets te laat opgestaan. Dus hup ik moest rennen om op tijd te komen. Helemaal bek af aangekomen kreeg ik slecht nieuws te horen. Helaas kon het niet door gaan door de hoge golven. Het was eventjes balen maar niet getuurd want ik heb nog een paar weken. Tevens had ik nu me ochtend work out gehad. In plaats van duiken ben ik samen met Ben en Joe naar een olifanten reservaat gegaan. De twee jongens had ik al eerder ontmoet tijdens me reis.

We hebben samen met een olifant gelopen. Tijdens de gehele wandeling konden we de olifant aanraken en aaien. Het leek wederom of ik me hond aan het uitlaten was haha. Al was het in begin erg indrukwekkend. Ik leek voor mijn gevoel wel een muis bij de olifant. Het was zo leuk en je zie elk detail van een olifant. Ik wist bijvoorbeeld niet dat een olifant over zijn gehele lijf haren had. Tevens had hij enorme lange wimpers waar menigte vrouwen jaloers op zullen zijn. Tijdens de wandeling stond er erg veel wind. Met als gevolg dat de pet van Ben afwaaide. Een olifant ging er op staan. Toen raapte onze olifant de pet op en gooide het naar Ben. Joe en ik kwamen niet meer bij. Echt een momentje waar je bij had moeten zijn.

Na de wandeling hebben we de olifanten eten gegeven. Het was zo grappig gevoel. Het leek net een vieze stofzuiger Haha. Nadat we onze handen gewassen hadden was het tijd voor foto's te maken met de olifanten. Helaas was de tijd aangebroken om weer richting de auto te gaan. Hup de jeep in en daar gaan we. Tijdens de terugreis zagen we diverse dieren passeren. Dit was zeker een onvergetelijke ervaring alweer hahah.

De laatste activiteit die ik ondernomen heb in Mosselbay is sandboarden. Het was de ochtend voordat ik vertrok richting mijn volgende plaats. Het sandboarden was vooral erg fun. Wij gingen als eerste fun boarden. Je glee van een grote zandberg af. Dit deed je op je buik met een slee naar beneden. Het was erg lachwekkend en je kon erg hard gaan. We deden diverse race rondjes. Alleen een groot nadeel was dat je de hele berg terug op moest lopen. Omg wat was dat een beklimming. Heel je schoenen zaten vol Zand. Na een paar rondjes en bek af te zijn was het tijd voor het echte werk. We gingen sandboarden. Iedereen kreeg een eigen board. Eigenlijk was het erg makkelijk om te doen. Gelukkig was dit keer de berg niet zo hoog om te beklimmen hahah. De instructeur leek meer op een fotograaf dan een instructeur hahah. Hij nam van iedereen foto's hahah. We hebben erg gelachen want iedereen moest diverse poses aannemen.

Na het sandboarden zaten we helemaal onder het zand. Toen we ons afgeklopt hadden en verlost waren van de meeste zand zijn we met z'n drieën in de auto gesprongen. Ik heb erg gelukt ik kan met de jongens meerijden naar de volgende stop. Ze verblijven in het zelfde hostel. Hierdoor hoef ik geen halve dag op mijn bus te wachten en een lange rit te maken.

Verder was het zwembad en de pub de vaste plekken waar ik te vinden was als ik geen activiteit ondernam in Mosselbay. Tevens heb ik in Mosselbay voor het eerst twee avonden gekookt voor mezelf samen met Sophie. Zoals jullie horen heb ik veel met haar gedaan.

Ik ga nu verder genieten van het uitzicht dat ik heb vanuit de auto. Dit doe ik onder het genot van leuke muziek en het gezang van de jongens (en mij) haha. Ik blijf me elke keer verbazen hoe mooi en divers Afrika is.

Lieve mensen dit was alweer mij blog over Mosselbay. Nog een laatste stop voordat ik in Cape Town ben. Dit is de laatste plaats voordat ik naar huis ga.

Dikke kus van uit Zuid-Afrika




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Lieve mensen, Binnenkort start mijn backpackers avontuur naar Zuid-Afrika. Om jullie op de hoogte te houden (en jaloers te maken) gedurende mijn reis ga ik voor jullie een blog bij houden. Alvast een hoop lees plezier! Dikke kus Jessica

Actief sinds 30 Aug. 2016
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 8616

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 21 Oktober 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: