Blog 12. Het einde van mijn reis - Reisverslag uit Spinolaberg, Nederland van Jessica Geers - WaarBenJij.nu Blog 12. Het einde van mijn reis - Reisverslag uit Spinolaberg, Nederland van Jessica Geers - WaarBenJij.nu

Blog 12. Het einde van mijn reis

Blijf op de hoogte en volg Jessica

26 Oktober 2016 | Nederland, Spinolaberg

Lieve mensen ik ben al een paar dagen terug in Nederland. De laatste dagen in Cape Town waren voorbij gevlogen. In deze laatste blog kunnen jullie lezen wat ik de laatste dagen van mijn reis gedaan heb. Ik heb de laatste dagen voornamelijk gereisd met Itske.

In mijn laatste dagen heb in twee keer een walking Tour gedaan, namelijk: Historic en District 6 Tour. De eerste Tour ging over de geschiedenis van Cape Town. We zijn naar de belangrijkste plekken in de stad gegaan. De andere Tour ging over de verschillende apartheid ( gelovige). In het verleden werden de mensen aan de hand van hun afkomst/ uiterlijk verdeeld waar ze mochten leven. Dit was erg interessant maar ook onwerkelijk dat dit echt gebeurde.

Over de District 6 is in de stad ook een museum over te vinden. Hier zijn wij naar toe gegaan en voorgekomen om deel te nemen aan een rondleiding. De rondleiding werd verzorgd door een mevrouw op leeftijd. Ze heeft deze apartheid zelf meegemaakt. Door haar persoonlijke verhalen maakte alles nog meer indruk en aangrijpend. Ik werd weer geconfronteerd dat ik het erg goed leven heb in Nederland. Na de rondleiding waren we even stil ervan.

Verder zijn we paar keer over de Green Market gelopen. Dit is een locale markt waar ze typische Afrikaanse souvenirs verkopen.

Samen met Itske heb ik een middags nog een keer de hop on hop off bus gepakt. We zijn bij Camps Bay uitgestapt. Heerlijk paar uurtjes genoten op het strand met een hapje en een drankje.

Avonds zijn we een keertje naar de bioscoop geweest. We hadden gekozen voor Brigitte Jones film. Het was een relax avondje na een weekend met goede stap avonden. Het was wel een apart gevoel toen we bioscoop het liepen en toen besef kwam dat we in Afrika waren haha.

De hoogte punt van mijn laatste dagen was toch wel the Table Mountain. We hadden voor gekozen om hem te beklimmen en naar beneden te gaan met de grondel. De wandeling was nog al een uitdaging hahah. Ik kon wel zeggen dat ik die dag gesport had. Jeetje haha. Na 1 uur en 45 min waren we boven en hadden we het geflikt. Boven aangekomen hebben we nog stukje gewandeld, genoten van het uitzicht en natuurlijk foto's gemaakt. Bovenop had je diverse uitzichten. De stad, oceaan en de andere gebergte ect. We waren net op tijd boven want er kwamen vele wolken aan. Als dit gebeurd tijdens de wandeling dan kan het gevaarlijk worden want je ziet letterlijk niks meer. Nadat we boven geluncht hadden zijn we weer naar beneden gegaan. De grondel deed over het stukje slechts paar min hahah.

Avonds hebben we ons zelf beloond. Namelijk een etentje bij Mama Afrika. Ik had dit als tip gekregen. Wauw wat was het eten lekker en de sfeer die er hing was zo gezellig. Mama Afrika is een restaurant waar je typische Afrikaanse gerechten kan eten onder genot van Afrikaanse live muziek. Ik had gekozen voor kuluh met pap en een zoete aardappel. Na het eten hebben we paar drankjes aan de bar gedaan en nog een dansje gewaagd.

Mijn laatste twee dagen heb ik voornamelijk doorgebracht aan het zwembad bij ashanti. Dit is het hostel waar ik eerder heb verbleven en mijn laatste avond ook zal verblijven.

Itske vertrok een avond eerder al mij. Nadat ik haar had uitgezwaaid ben ik samen met twee jongens van het hostel uiteten geweest en naar een voetbal café geweest.

Mijn laatste dag bestond vooral uit mijn tas inpakken. Dit was nog al een klus haha. Ik had diverse cadeautjes gekocht onder andere twee flessen wijn die ik in mijn backpack moest zien te krijgen. Maar het is me gelukt haha. Verder is Carla een van de studenten langs geweest.

Toen zat het er al weer op en begon mijn terug reis al weer. Op het vliegveld heb ik diverse drank ingeslagen voor thuis. De vliegreis is erg goed gegaan. Ik heb me weer vermaakt met een filmpje. Helaas ging het slapen dit keer minder goed.

Ik werd opgewacht door mijn ouders. We hebben heerlijk geluncht samen. Avonds met het gezin heerlijk friet met een kroket gegeten. Jeetje wat had ik dit gemist haha. Verder heb ik mijn eerste dagen thuis door gebracht met mijn familie. Even heerlijk bijgekletst en mijn vele foto's geshowd.

Het is erg fijn om weer thuis te zijn bij mijn familie. Wel moet ik bekennen dat het ook wennen was om weer in Nederland te zijn. Paar dagen geleden zat ik nog in Afrika waar alles anders is. Vooral de kleine dingen waren wennen. Bijvoorbeeld ik kan weer tegen iedereen Nederlands praten, mijn eigen kamer die ik niet meer met iemand hoef te delen. Zo kan ik nog wel eventjes door blijven gaan haha.

De afgelopen zes weken zijn voorbij gevlogen. Ik kijk met een grote glimlach terug aan mijn avontuur. Ik ben trots dat ik het heb gedaan. Wat heb ik genoten, veel gezien en gedaan, vriendschappen gesloten en herinneringen gemaakt die ik nooit meer zal vergeten.

Voor de laatste keer dikke kus






  • 27 Oktober 2016 - 09:54

    Vermaat:

    Welkom thuis. Super dat je dit gedaan hebt. Groeten en dikke kus van jacq en ina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Lieve mensen, Binnenkort start mijn backpackers avontuur naar Zuid-Afrika. Om jullie op de hoogte te houden (en jaloers te maken) gedurende mijn reis ga ik voor jullie een blog bij houden. Alvast een hoop lees plezier! Dikke kus Jessica

Actief sinds 30 Aug. 2016
Verslag gelezen: 1759
Totaal aantal bezoekers 8618

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 21 Oktober 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: