Blog 5. Durban - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Jessica Geers - WaarBenJij.nu Blog 5. Durban - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Jessica Geers - WaarBenJij.nu

Blog 5. Durban

Blijf op de hoogte en volg Jessica

20 September 2016 | Zuid-Afrika, Coffee Bay

Hallo lieve mensen,

Ik heb twee dagen verbleven in Durban na Soweto. Inmiddels ben ik al in Coffee Bay maar wil jullie mijn verhaal over Durban natuurlijk vertellen. Durban is na Cape Town en Johannesburg de grootste stad van Zuid-Afrika.

Mijn eerste dag was een reisdagje van Soweto richting Mijn hostel Happy Hipo in Durban. Mijn vlucht ging heel soepeltjes. Op het vliegveld ontmoette ik Marie een Franse meisje. Ze ging toevallig ook naar het zelfde hostel en richting mijn volgende stop van mijn trip. Ik kwam tussen vijf en zes in mijn hostel aan. Ik deelde mijn kamer met drie meiden uit Israël.

Nadat ik mijn spullen in me kamer had gedropt en mezelf had omgekleed was het tijd om de omgeving te verkennen. Ik moest me helaas omkleden omdat ik iets te zomers gekleed was voor in Durban. Het regende daar namelijk volle bak.

Ik ben met Marie rondje gelopen en daarna een restaurant gezocht om een hapje te eten. We waren uitgekomen bij een druk lokaal restaurant. Na een heerlijk diner met good beer hebben zijn we met de taxi terug naar het hostel gegaan.

Aangekomen in het hostel heb ik met Saskia geface time. Even bijgekletst want dat was weer nodig. Ik heb de avond afgesloten in de woonkamer van het hoste samen met me kamergenoten en twee Duitse jongens ( David en Daniel). Deze jongens waren broer van elkaar.

De volgende dag regende het helaas weer de hele dag. Nadat iedereen klaar was om op pad te gaan zijn we richting het Shark park gegaan. Ik bedoel met "wij" de drie Turkse meisjes en de twee Duitse jongens en ikzelf. Het Shark park is een park waar je diverse dieren shows kan zien en een grote aquarium waar haaien en grote vissen in zwemmen.

Voordat we in het shake park waren kwamen we voorbij een mini bioscoop. Hier kon je een 5d movie van vijf minuten bekijken met z'n zessen. Dit konden we niet aan ons voorbij laten gaan. We hebben enorm gelachen.

In het shark park hebben we diverse shows bekeken waaronder een zeehonden en dolfijnen show. Na het park is onze zoektocht gestart naar Bunny chow. Dit is een typisch gerecht uit Durban. Helaas verliep onze zoektocht niet soepeltjes. Tijdens het zoeken kwamen we bij de verkeerde markt uit hahah. We waren de enigste toeristen en iedereen keek ons aan waarom zijn jullie hier. Het was volgens mij de achterbuurt (getto) van Durban hahaha. Ik heb me ogen uitgekeken. Na een rondje gelopen te hebben zijn we weg gegaan. Uiteindelijk zijn we om de hoek van het hostel geëindigd met een burger en friet.

De zoektocht hebben we afgelegd met z'n zessen in de huurauto van David en Danielle. We weten dat het niet mag maar het was te ver lopen in de regen hahah. Op de terugweg begon David die reed opeens hysterisch te doen. Hij kwam tot de conclusie dat hij op de verkeerde rijbaan reed haha. Serieus we kwamen niet bij. In Soweto moest ik ook erg wennen om aan de linkerkant te fietsen. Het voelt zo raar. Maar mensen niet ongerust worden ik leef nog haha.

De rest van de middag hebben we in het hostel verbleven waar iedereen zijn eigen ding deed of samen ging relaxen.

Begin de avond zijn we richtig de supermarkt gegaan om boodschappen te doen voor morgen met z'n zevenen. Marie had zich aangesloten bij de groep. Bij de supermarkt hebben we eindelijk onze bunny chow (brood met vlees en curry saus) gevonden. Wat een overwinning was dat. We hebben de avond afgesloten met z'n alle in de bar.

Durban heeft bij mij indruk achter gelaten als een stad die op Log angeles lijkt. Grote hotels, breedte stranden ect. Alleen als er geen mooi weer is dan valt er weinig te beleven. Gelukkig heb ik een leuke groep leren kennen waar ik me uitstekend mee heb vermaakt in Durban.

Dit was al weer mij blog over Durban. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Soms is het lastig om te bloggen omdat je zo veel mee maakt en de tijd moet vinden om het te schrijven. Maar ik blijf jullie op de hoogte houden.

Tot snel en dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Lieve mensen, Binnenkort start mijn backpackers avontuur naar Zuid-Afrika. Om jullie op de hoogte te houden (en jaloers te maken) gedurende mijn reis ga ik voor jullie een blog bij houden. Alvast een hoop lees plezier! Dikke kus Jessica

Actief sinds 30 Aug. 2016
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 8642

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 21 Oktober 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: