Blog 8. Paar dagen in Knysna - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Jessica Geers - WaarBenJij.nu Blog 8. Paar dagen in Knysna - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Jessica Geers - WaarBenJij.nu

Blog 8. Paar dagen in Knysna

Blijf op de hoogte en volg Jessica

02 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

Hallo iedereen.

Daar ben ik weer. Na een korte busritje heb ik een paar dagen geleden twee dagen in Knysna verbleven. Soms sta ik versteld wat je in een korte tijd kan doen en beleefd. Ik verbleef in een soort Barbie huis hahah. Alles was roze of wit en had hoge plafonds. Ik voelde me er gelijk thuis.

Knysna is een stadje met vele gezichten. Het heeft vele luxe/ mooie vakantiehuizen. Waar mensen verblijven die van watersporten houden. Maar daar tegenover heb je ook boerderijen en wandelingen door het bos/ jungle hahah.

De dagen dat ik in Knysna verbleef heb ik door het stadje gelopen en heerlijk geluncht bij een restaurant/ hotel dat dezelfde uitstraling heeft als koej in Bergen op Zoom. Ik zat heerlijk buiten te lunchen met uitzicht op een zwembad en meertje. Tijdens het wandelen kwam ik terecht samen met Axel bij een feest voor scholieren hahah. Het was erg grappig om te zien hoe de feesten / bal hier in Afrika georganiseerd worden.

In knysna werd ik herenigd met de drie meiden uit Israël. Het was gelijk gezellig. We hebben in de avonden een meiden avond gehouden, samen uit eten geweest en daarna films gekeken.

Overdag hebben we met de meiden mountainbikes gehuurd. Er was een meisje aangesloten bij onze groep. Helaas kon ze niet fietsen. Dus hadden we geregeld dat de man van de fietsen haar naar de plek zou brengen. De fiets tocht was een leuke maar vermoeiende rit hahah. We besloten naar het mooiste plekje in knysna te fietsen. Helaas was dit boven aan een berg hahah. Halve wegen de fiets tocht hebben we ergens wat gedronken en foto's genomen. Hier hadden we tevens afgesproken met het andere meisje. Het was nu nog maar paar meter richting het mooiste uitzicht. Toch besloten we om de taxi chauffeur ( fiets verhuurder) te bellen en hem te vragen om ons te brengen naar het punt hahah. Ja hoor het deed het met liefde. Hup daar gingen we weer met z'n vieren in de kattenbak. De man noemde ons zijn kippen in de kattenbak.

Nadat we van het uitzicht hadden genoten zijn we terug gefietst. Hier werden we opgepikt door de oom van chani. Hij woont hier in Afrika met z'n vrouw. Als eerste hebben we heerlijk geluncht bij hun op de boerderij. Het was daar zo mooi. Hij had een eigen strand, zwembad, diverse boten en personeel in dienst voor de tuin en huishouden haha. Echt bizar. Na de heerlijke lunch zijn we gaan hike. Het was zo bizar want de wandeling leek net of we in een bos/ jungle waren. Afrika heeft zo veel diversiteit dat je elke dag opnieuw verrast wordt door de omgeving.

De ochtend voordat we vertrokken met z'n alle heb ik met twee meiden nog snel gewinkeld haha. De meiden gaan al richting Cape Town en Axel gaat naar Hermanus. Ik ga richting Mosselbay. Daar ga ik vele leuke spannende activiteiten doen. Maar daar vertel ik nu nog niks over.

Ik heb in knysna erg veel genoten met onder andere de meiden. Het is een Beautiful plaats waar je uren van het uitzicht kan genieten.

Lieve mensen dit was het al weer. Tot snel dikke kus uit Zuid-Afrika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Lieve mensen, Binnenkort start mijn backpackers avontuur naar Zuid-Afrika. Om jullie op de hoogte te houden (en jaloers te maken) gedurende mijn reis ga ik voor jullie een blog bij houden. Alvast een hoop lees plezier! Dikke kus Jessica

Actief sinds 30 Aug. 2016
Verslag gelezen: 708
Totaal aantal bezoekers 8646

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 21 Oktober 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: